Crappy Celtic - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Karlijn S - WaarBenJij.nu Crappy Celtic - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Karlijn S - WaarBenJij.nu

Crappy Celtic

Door: Karlijn Sies

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

03 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hello my dear friends

Hier weer een nieuw verhaaltje uit het koude regenachtige Schotland (except for yesterday).
Zoals jullie weten was ik vorige week een weekje in het ook koude regenachtige Nederland en heb ik op zondagavond de reis terug naar de Schotse Laaglanden ondernomen. Het weekje in Nederland bestond vooral uit leren voor mijn tentamens (waarvan één terug, een 8,3 joehoe!). Toch ook nog enigszins het stapleven van Nijmegen en Valkenswaard van dichtbij bekeken. Zaterdagavond de Brouwtrouw, volksvermaak van het hoogste niveau. Terug in Glasgow heb ik eerst maar eens gezorgd voor een echt huiselijk gevoel in mijn kamertje wat betekent posters en plaatjes ophangen, een bureau kopen en een mooi dekbed. Hiervoor een middag on the road geweest met Milou en de perfecte huisvrouw uitgehangen inclusief de avond afsluiten met een filmpje en bier. De rest van de week bestond uit colleges volgen: Celtic Place-Names waar ik de ballen niet van snap omdat ik niet Keltisch kan, Computing for Historians blijkbaar is dit nodig ja en Northern Britons over de oudheid en vroege middeleeuwen van Engeland, ook vrij onbegrijpelijk want ook Keltisch. Donderdagavond het feestje gehad van mijn huisgenoten, damn ik weet weer waarom ik Techno haat. Never again. Ook de wodka die erbij kwam kijken krijgt de komende weken wat minder aandacht van mij.

Zaterdag met de Internationale Community een uitstapje gemaakt naar Dundee (niet interessant), Stonehaven en Dunnotar Castle (zie foto’s) en Aberdeen (zie foto’s). Hier wat frisse lucht ingeademd in tegenstelling tot de lucht die ik te verwerken heb op mijn kelderkamertje waarvan in het raam nog steeds niet fatsoenlijk openkrijg.

Verder geprobeerd mijn Engels te improven, wat lukt, behalve wanneer ik moe ben. En daarnaast geprobeerd mijn kennis van de Engelse geschiedenis wat op te krikken met verschrikkelijke films en series zoals Braveheart en BBC documentaires/films. Historische correctheid over het algemeen ‘none’ maar hilariteit over-aanwezig.

Wat heb ik deze week in het verschiet? Weer geweldige colleges die ik hopelijk ga begrijpen, mijn Keltisch en Gaelic begint langzaam vorm te krijgen. (ALBA = Schotland) Donderdag ga ik voor het eerst naar een avond van de Internationale Community (Waarom? Er is gratis avondeten, daarom.). Zaterdag ga ik de Harry Potter Brug (je weet wel, van die films) bezoeken en andere mooie lochs en plekjes in de Highlands. Kosten: 25 pond. (MY HOLY GOD) Daarnaast zal ik zaterdagavond proberen het Brabantse carnaval te introduceren in Glasgow met behulp van Milou en jawél Pim Heesterbeek die over zal komen uit Edinburgh. Hopelijk waarderen ze onze kleding, anders waarderen ze de ponden wel die we zullen spenderen aan Pints.

De rest van 9 t/m 12 februari zal ik huilend in bed doorbrengen. Denkend aan iedereen die onherkenbaar bier naar binnen zal gieten, beloven jullie me dat ik de verhalen zal horen?

Oke iedereen, dat was mijn leven in a nutshell. Hope you enjoyed it.


Dani, Nina, Vidhya, Ingrid>jullie hangen op mijn muur hoor!

  • 03 Februari 2013 - 22:02

    Tim:

    Ik mis een foto van de wc-deur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Glasgow 2013

Studeren in Glasgow

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2013

Februari turns into March

03 Februari 2013

Crappy Celtic

16 Januari 2013

In between

13 Januari 2013

Arriving, adapting and amazing
Karlijn

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 3646

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

Glasgow 2013

Landen bezocht: