In between - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Karlijn S - WaarBenJij.nu In between - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Karlijn S - WaarBenJij.nu

In between

Door: Karlijn Sies

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

16 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Dag vriendjes en vriendinnetjes!
Woensdag 16 januari, nog een week totdat ik mijn tentamens in Nederland mag gaan maken en ook de week waarin ik alle laatste opdrachten voor oude vakken in moet leveren. Jezus wat een gedoe en werk en jezus ik moet hier ook nog lectures volgen waar ik dus minder dan geen tijd voor heb. Ik zou mezelf graag oppeppen met een lekkere cappuccino uit het CultuurCafé of een heerlijke vette bamischijf uit de Refter. Het enige wat ik deze week gezien heb is mijn uitzicht(?!) op de achterkant van gebouwen in Glasgow en de 4 muren van mijn kamer, met af en toe een uitstapje naar de 4 andere muren van de badkamer.
Ik zou met liefde die uren verdoen in de Learning Zone, Verdieping of Leeszaal met stiekem de hoop ook nog eens gespot te worden.
Wel kan ik enigszins comfort verkrijgen uit typische Britse tussendoortjes als Donuts, Brownies en Chocolate Chip Cookies. Jazeker en jawel, alles zelfgebakken in onze superduperoven. ’s Avonds word ik verwend door mijn huisgenoten met pasta, chili, curry en risotto. Alles geprepareerd rondom de klok van negen.
Ik ben nu dus nog vooral in het midden tussen TENTAMENSSSS en lectures die ik sowieso volgende week al ga missen. Dus een beetje in between Nederland en Schotland.

Hoe is het dagelijks leven in Schotland? Pretty much the same as in Holland. Je begint de dag met een ontbijtje (cornflakes, muesli of een of andere vieze drab gemixt met melk), dan ga je richting de uni, volgt je lectures en komt thuis, beetje eten, koffie/thee drinken, hw maken en socializen met je huisgenoten, tegen een uur of 7/8 komt het idee dat er gekookt moet worden en worden langzaam de voorbereidingen getroffen om een maaltijd op tafel te zetten. Wat kun je hier nog allemaal tussen proppen? Nog meer thee drinken, een sigaretje hier en daar, af en toe een wandelingetje door het park, een keer naar het stadscentrum of een keertje sporten. Het is allemaal mogelijk en allemaal op loopafstand.

Maandagavond nog een klein uitstapje gemaakt naar een Mainstream Club en hier me verbaasd over de hoeweinigheid aan kleren de mensen dragen. Nog iemand knocked out geslagen zien worden, dus ik voelde me wel thuis. Niet veel verschil met een goede stapavond in Valkenswaard.

See you soon, hopefully next week Byeeee

  • 04 Februari 2013 - 16:22

    Fien En Opa:

    Wij hebben je laatste verhaal met plezier gelezen en defoto"'s bekeken het zijn mooie prenten en
    wat op viel dat binnen alles opgeruimd was. wij hebben vandaag ook je kaart gekregen
    daarvoor bedankt. We hopen binnenkort op nog meer verhalen.
    Pas goed op je zelf en vele groeten van Fien en OPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Glasgow 2013

Studeren in Glasgow

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2013

Februari turns into March

03 Februari 2013

Crappy Celtic

16 Januari 2013

In between

13 Januari 2013

Arriving, adapting and amazing
Karlijn

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 3648

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

Glasgow 2013

Landen bezocht: