Arriving, adapting and amazing - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Karlijn S - WaarBenJij.nu Arriving, adapting and amazing - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Karlijn S - WaarBenJij.nu

Arriving, adapting and amazing

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

13 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Beste vrinden, familie en iedereen die op de een of andere manier op deze pagina verzeild is geraakt.

Jullie bevinden je op dit moment op mijn waarbenjij.nu. Ik zal hier proberen wekelijks (of meer) te updaten over mijn spectaculaire leven in Glasgow en wat voor vreemde dingen ik hier allemaal meemaak.

Ik verblijf op dit moment al een goede anderhalve week in Glasgow en zal proberen hier te recapituleren wat er in al die dagen is gebeurd.

DAG 1
De grote reis naar Schiphol en hier het uitzwaaien van mij. Met horten en stoten kon ik dan toch eindelijk het vliegtuig in. Een koffer was ingecheckt zonder kilo’s, dus ik mocht een lege koffer meenemen of betalen. Uiteindelijk toch geluk gehad en er waren nog plekken vrij in het vliegtuig. Kom ik bij de gate met twee tassen, word ik hier tegengehouden omdat ik dit niet mocht, terwijl ik het nog extra had gevraagd bij de incheckbalie. Ik zou dus eigenlijk 50 mooie euro’s moeten aftikken, jammer maar helaas had ik net een hoop ponden gewisseld dus was niet in staat linea recta 50 euro’s te produceren en met ponden betalen mocht ook niet. Ik zette mijn lieve kleine hondenoogjes op en mocht gelukkig toch mee het vliegtuig in (en weer zonder te betalen!!). Ik denk dat ik mijn geluk voor de rest van mijn leven heb opgebruikt binnen anderhalf uur op Schiphol. Met de zweetdruppels op mijn voorhoofd strompelde ik dan toch eindelijk het vliegtuig in waar iedereen al op me zat te wachten. Ongelukkig als mijn lichaam zich altijd weet te manoeuvreren ben ik op de weg van rij 1 naar rij 10 minstens 3 keer gestruikeld, ik kreeg mijn tas niet in het bagagerek en heb mijn buurman voorzien van een paar goede Nederlandse stompen in zijn maag. Zo, daar zat ik dan, 9 uur ’s avonds tussen de stonede en dronken Schotten. Ik heb me de volledige anderhalf uur kunnen vermaken met ‘Waar is Perry’ op mijn Ipad. Nog volledig gefocust op het bevrijden van Perry het Vogelbekdier begon het langzaam tot me door te dringen dat we aan het dalen waren. Ik zag alweer wat van de aarde en lampjes van de Schotse suburbs kwamen dichterbij. Nog geen 10 minuten later stond ik met beide beentjes op het Schotse vasteland. In de rij voor de douane heb ik me nog uiterst gegeneerd voor twee door midlifecrisis getroffen Nederlandse mannen die het nodig vonden het verloop van hun reis alvast uitgebreid door te spreken en niet te vergeten hoeveel mentale verlichting alles wel niet zou brengen. Blijkbaar is Oost-Indische blindheid ook een van de symptomen van de midlifecrisis, deze mannen waren gedurende ruim een kwartier niet in staat mij of mijn duidelijk zichtbare identiteitskaart te identificeren als zijnde Nederlands. Bij de bagageband heb ik ze dan ook nog even gedag gezegd en een fijne reis gewenst. Met 3 grote koffers en mijn reismakker ‘Rugzak’ begon in een vermoeiende tocht met als eindpunt 44 Kelvingrove Street. Hier aangekomen werd ik koud (met veel bier dus) verwelkomd door mijn nieuwe huisgenootjes en na enige overmatige bierconsumptie besloot ik mijn nieuwe bed op te zoeken. De volgende dag riep de uni alweer om 10 uur.

DAG 2
Vertrek naar uni, ik wist de weg nog niet precies dus heb er een goed half uur langer over gedaan dan de gebruikelijke 7 minuten. Maar, ik heb wel eekhoorntjes gespot in het park dus mijn dag was weer goed. Hier saaie en niet interessante lezingen gehad die vooral betrekking hadden op de internationale exchange students en niet op mij. Mijn eerste 10 pond afgetikt voor het snoepreisje naar Edinburgh de volgende zaterdag.

’s Avonds ben ik met mijn huisgenootjes, aanhang en nog meer aanhang naar een pub geweest in de buurt. De biertjes zijn hier enorm evenals de prijzen. Mijn met moeite dichtgestikte gat in mijn hand begint gedwongen langzaam open te scheuren. Als ik enigszins healthy wil eten, wat hier dus betekent nog meer geld uitgeven dan aan ‘normaal’ (lees: vet, goor en ongezond) voedsel moet ik de Free Withdrawal Cash Machines vaak lief aankijken.

DAG 3
Eindelijk fatsoenlijk de tijd gehad om mijn kamer in te ruimen. Tevens mijn eerste Schotse verkoudheid opgepikt. Voor de rest van het weekend geveld.

DAG 4
Tripje naar Edinburgh vergezeld van vele antihoestsnoepjes en zakdoekjes. In Edinburgh lekker in mijn eentje de stad verkend. De kastelen Hollyrood House en Edinburgh Castle bezocht, het Writers Museum en het National Scottish Museum. Foto’s kun je op Facebook bekijken (opa, vraag maar aan iemand of ze die kunnen laten zien  ). ’s Avonds een verjaardagsfeestje in de uitgebreide vriendengroep van mijn huisgenoten. Ben (ongebruikelijk, ja ik weet het!!) vroeg naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

DAG 5
Zondag uitbrakdag en beterworddag.

DAG 6, Maandag
Geregel, geregel, geregel. Van hop naar her gestuurd, geen idee hoe ik mijn vakken moet regelen en chagrijnig binnen zitten omdat ik niks kan beginnen.

DAG 7, Dinsdag
Nog steeds grote moeite met het regelen van mijn vakken. Wel nieuwe namen dus nieuwe e-mailtjes gestuurd.

DAG 8, Woensdag
Jeej, ik mocht eindelijk mijn studentenkaart ophalen wat betekent dat ik ook mijn sportkaart kon aanvragen.

Ook heb ik vandaag mijn eerste college Northern Britons gevolgd. Het was een saai introductiecollege maar enige vorm van ritme en regelmaat deed me toch wel goed.

DAG 9, Donderdag
Zwempak en brilletje gekocht en me als een vis in het water gevoeld in het zwembad. Eindelijk weer eens een beetje gesport sinds lange tijd. Verwachte spierpijn is uitgebleven dus kan nog normaal functioneren.

DAG 10, Vrijdag
Weer het college Northern Britons gevolgd. Hierna een bezoekje gebracht aan het ‘Secretariaat Geschiedenis’ van Glasgow. Bleek dat ik hier al vanaf het begin naar toe gegaan moest zijn en dat de introductiepraatjes volledige onzin aan ons (geschiedenis?)studenten hebben verkondigd. Eindelijk geregeld dat ik vakken kon volgen en volledig ingeschreven was. Hierna weer even een paar baantjes getrokken.

’s Avonds hadden we een feestje met de internationale community. We liepen eerst naar de bar en zijn daar per ongeluk de rest van de avond gebleven. De pitchers waren zo goedkoop en de Schotse dans die we boven zouden moeten uitvoeren had totaal geen aantrekkingskracht. Hierna het nachtleven van Glasgow proberen te ontdekken. Uiteindelijk vooral 16-jarige Schotse emo’s gespot die met elkaar speeksel uit stonden te wisselen. Great.

DAG 11, Zaterdag
Huis gepoetst, wat een zooitje hier.

DAG 12, Zondag
Genoten van een heerlijk bed om in uit te slapen tot diep in de middag. Daarna rustig aan een ontbijtje gemaakt. Schema’s gemaakt om voor mijn naderende tentamens in Nederland te leren en de ‘administratie’ bijgewerkt. Ook maar een verhaaltje geschreven zoals jullie zien, om iedereen die bovenmatig geïnteresseerd is in mijn leven op de hoogte te houden.


Volgende week zal ik eindelijk echt vakken volgen en college hebben. Daarnaast ga ik heul veul leren voor mijn tentamens in Nederland. Zondag vlieg ik terug en de hele week doordeweeks zal ik in Nijmegen zijn. In het weekend ben ik in Valkenswaard en daarna vlieg ik weer terug naar mijn stekkie in Glasgow.


Ik hoop dat ik jullie enigszins heb kunnen vermaken met dit verhaal, anders kun je het volgende verhaal maar beter niet lezen ;)


Groetjes Karlijn

  • 13 Januari 2013 - 16:56

    Hedwig :

    ziet er fraai uit zo,n verslag. Ik denk niet dat je je verveelt Groet

  • 13 Januari 2013 - 19:48

    Jayma:

    Klinkt goed Karry!

    ENJOY! :D

    xx

  • 14 Januari 2013 - 03:48

    Luuk:

    Tof!

    Tot in maaaaaaaaaaaart! :)

    xxxxxx uut Taiwan!

  • 16 Januari 2013 - 13:30

    Aniek:

    Wanneer tot wanneer ben je precies in Valkenswaard?

  • 16 Januari 2013 - 16:05

    Karlijn S:

    zondag de 20e ff, en dan zaterdag en zondag het weekend erop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Glasgow 2013

Studeren in Glasgow

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2013

Februari turns into March

03 Februari 2013

Crappy Celtic

16 Januari 2013

In between

13 Januari 2013

Arriving, adapting and amazing
Karlijn

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 3652

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 30 Augustus 2013

Glasgow 2013

Landen bezocht: